A retail szektor idei legnagyobb napelem-beruházása valósul meg azzal, hogy az Auchan Magyarország és az Auchan Korzókat kezelő Nhood Hungary az ingatlanok energiahatékonyságának növeléséért az épületek tetejére napelemeket telepít 20 millió euró értékben. Ezzel a kiskereskedelem legnagyobb napelemparkját tudhatják magukénak a tulajdonosok.
Visszatér a kiskereskedelmi piacra a Colliers, a közel 30 éves tapasztalattal rendelkező Csörgő Anita vezetésével. Az újonnan megalakuló csapatot tovább erősíti Haáz-Bencsik Diána, aki közel 8 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik.
Sokkal közelebb van hozzánk a mesterséges intelligencia, mint azt gondolnánk: elég csupán egy mozira vagy vásárlásra beugrani, hogy robotok, virtuális asszisztens és mesterséges intelligencia alapú biztonsági rendszer vegyen körül minket. A látogatói élmény mellett azonban már a vezetői döntéshozásban is komoly szerepet kap a technológia a Gránit Pólus csoport által üzemeltetett épületekben.
A német Galeria Karstadt Kaufhof kiskereskedő az anyavállalat Signa ingatlanválsága miatt fizetésképtelenséget jelentett. A Signa csődjéről már többször írtunk korábban, a vállalat többségi tulajdonosa a régió legnagyobb áruházainak, köztük a német Galeria Kaufhofnak.
Ezúttal nem a filmes, hanem a kereskedelmi ingatlanpiac nagyjai találkoztak Cannes-ban, hogy bemutassák a szektor fő trendjeit. A várakozások szerint az idén nem a legjobb évét záró ingatlanszektor kilátásai 2024-re kedvezők a bérbeadottságot és az új befektetéseket tekintve is. Emellett azonban olyan komoly kihívásokra, trendekre kell felkészülni a jövőben, mint a valós és e-kereskedelem összefonódása, valamint a márkák aktivitásának támogatása, miközben az ESG elvárásoknak való megfelelés is elérte a szektort. Mindez határozott változásokat igényel a bérlők és a bérbeadók közötti kapcsolat szintjén is.
Növelte olaszországi kiskereskedelmi portfólióját a magyarországi székhelyű Indotek Group, amely megvásárolta Siena legnagyobb bevásárlóközpontját, a Galleria Porta Sienát - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
A bevásárlóközpontokat is jócskán megrángatta az utóbbi három év válsága: az energiakrízis, az infláció, de köszönik szépen, jól vannak. Igaz a vásárlóerő csökkenését ők is érzik saját bőrükön, de a jövővel kapcsolatban bizakodók: úgy tűnik az online kereskedelem nem viszi el a plázák forgalmát, a szolgáltatások, az éttermek és a személyes találkozások miatt a jövőben is látogatni fogják őket a magyarok - hangzott el a Property Investment Forum 2023 konferencia II/B szekciójának egyik panelbeszélgetésében.
Megnyitott a Westendben Budapest legújabb ételudvara, a Food&Friends. A bevásárlóközpont történetének eddigi legnagyobb volumenű beruházása során 2500 négyzetméternyi terület újult meg.
Egy bevásárlóközpontban eltöltött ebéd átlagosan 39 percig tart és 3500 forintba kerül – derül ki a Westend megbízásából végzett kutatásból. A 16 és 70 év közötti budapesti és Pest megyei lakosság mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban, és habár többnyire nem valamilyen alkalomból, hanem rutinszerű étkezés céljából választják, a minőség, a jó ár-érték arány, a megfelelő higiénia és a kényelem, sőt már a környezettudatosság is elvárás a bevásárlóközpontok ételudvarai felé.
Egyszerű ingatlanos csalással szerzett több mint félmillió forintot egy budapesti férfi - írja a BRFK alapján a 24.hu. A 46 éves férfi sorozatosan ment be üzletekbe, ahol a tulajdonos ismerősének kiadva magát a bérleti díjat kérte. Tízből kilenc esetben meg is kapta azt.
A technológia, a környezet és a gazdaság változása folyamatos kihívásokat gördít a cégek elé, a több milliárdos fejlesztéseket azonban nem lehet napi szinten újratervezni. A Gránit Pólus vezetője szerint ezért időben fel kell ismerni azokat a trendeket, amelyek hosszabb, akár 10-15 éves időtávon határozzák meg életünket. A szakember szerint négy olyan megatrend látható, amely segít alkalmazkodni az állandó környezeti, technológiai, gazdasági változásokhoz.
A kereskedelmiingatlan-piacot meghatározó konjunktúraciklus 2022 második felében lassulási szakaszba érkezett. A hatások elsőként a befektetési piacon voltak megfigyelhetők, ahol a hozamok emelkedése az ingatlanértékek csökkenésének irányába hatott. Az MNB legfrissebb Kereskedelmi-ingatlanpiaci jelentése szerint az iroda és ipar-logisztika szegmens kereslete kedvezően alakult 2022-ben, ugyanakkor a folyamatban lévő építkezések alapján az irodapiacon egy éven belül, az ipari-logisztikai piacon pedig középtávon fennáll a túlkínálat kialakulásának kockázata. A bevásárlóközpontok kínálati bérleti díjaiban országszerte korrekció történt, míg a szállodapiacon jelentős forgalomnövekedés ment végbe 2022-ben. Mindemellett a hitelintézetek sokkellenálló-képessége erős, tőkeellátottságuk megfelelő szintű az ingatlanpiaci kockázatok kezeléséhez.
A 2023-as évi várakozásait, a tavalyi év legfontosabb trendjeit, változásait, számait mutatta be a Cushman&Wakefield a magyar ingatlanpiac vonatkozásában: ezek alapján az ingatlanbefektetési piac egyértelműen lelassult, a budapesti irodapiacon azonban a bérlői kereslet továbbra is megvan, a logisztikai ingatlanoknál már vége az egyeduralomnak és egyre inkább többszereplőssé válik a piac, a kiskereskedelmi szektorban a felújításoké lehet a főszerep, míg a szálláshelyeknél közel 10%-kal növekedhet a hotelszobák száma a következő 3 évben - áll "The Hungarian Real Estate Markets Outlook 2023" című riportban.
Bejelentette a Primark nemzetközi divatáruházlánc, hogy megnyitja első üzletét a magyar fővárosban. A sokak által várt első Primark áruház Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában, az Arena Mallban lesz, és várhatóan a cég következő pénzügyi évében (2023. szeptember 16. és 2024. szeptember 15. között) nyitja meg kapuit.
A régió legnagyobb márkaboltját nyitja meg a Nike Budapesten, a Westendben. Az Európában egyedülálló módon egy szinten, közel 2000 négyzetméteren kialakított üzlethelyiség a klasszikus kollekciók mellett prémium termékekkel, számos újdonsággal, máshol nem elérhető, limitált szériás választékkal és különleges belsőépítészeti megoldásokkal várja a vásárlókat a bevásárlóközpont földszintjén.
A Covid miatt szinte mindenki temette a bevásárlóközpontokat. A kijárási tilalom jelentősen csökkentette a plázába járás élményét, miközben az online kereskedelem előre tört. Mégis azt mutatja a tapasztalat, hogy amikor már lehetett, az emberek gyorsan visszatértek a fizikai vásárlásokhoz, egyszerűen igényelték a shoppingolás, az étkezés vagy a mozi élményét. Most egy újabb viharfelhővel néz szembe a retail világa, a válságtól való félelem, az elszálló fogyasztói energiaköltségek és az infláció sokakat a kiadásaik visszaszorítására késztet. Ha pedig nincsenek vásárlók, akkor a kiskereskedelmi üzletek is rossz helyzetbe kerülnek, miközben őket is sújtja az energiaköltségek elszállása, vagy éppen a szállítási költségek emelkedése. Mit tehet egy ilyen helyzetben a bevásárlóközpont tulajdonosa? Hogyan tudja biztosítani, hogy ne a bérleti díj, az üzemeltetési költség vagy a közüzemi költségek kifizetése miatt menjenek tönkre az üzletek? Látszik már egyáltalán a forgalom visszaesése vagy még bátran költekeznek a magyarok? Többek között ezekről beszélgettünk a hazánk legkiterjedtebb kereskedelmi ingatlanportfóliójával rendelkező Indotek Group szakértőivel, Szauer Tamással a retail divíziójának vezetőjével, illetve a retail divízió sales igazgatójával, Simon Tamással.
Becsei András a Portfolio Checklist szombati különkiadásának vendége volt.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.